Retur
Treningsutstyr og klær som kjøpes som julegaver kan returneres frem til 31/1-25.
Som kunde hos Gymgrossisten har du rett til å angre kjøpet inntil 14 dager fra den dagen du mottok varen. Angreretten kan bare brukes på hele sett. Gymgrossisten godkjenner ikke retur av utvalgte deler av et kjøpt sett (du kan returnere hele det uåpnede settet). Angreretten kan bare brukes på uåpnede bokser ved kjøp av "The Box".
Registrer din retur via vårt returskjema eller ta kontakt med kundeservice så hjelper vi deg.
Vær oppmerksom på at ved et bytte legger du som kunde selv inn en ny bestilling på den nye varen.
Den nye bestillingen blir lagt til gjeldende pris på nettstedet. Prisene kan ikke korrigeres i etterkant. Vær imidlertid oppmerksom på unntakene fra din angrerett, som er oppført nedenfor.
Slik returnerer du varer til Gymgrossisten:
1. Om du har angret et kjøp av en eller flere varer registrerer du en retur ved å gå til Returskjema
2. Angi ordrenummer og den e-postadressen du anga ved bestilling ”Finn min ordre”
3. Marker det eller de produktene som er aktuelle for retur på din ordre.
4. Velg type retur "Angrekjøp" og velg deretter "Fullfør" (En retur betales automatisk tilbake ved mottatt retur og "Tilbakebetaling" står derfor forhåndsvalgt som returårsak).
5.Når du har registrert din retur kommer du til en bekreftelseside der du også får tilgang til din returseddel. "Skriv ut returseddelen her"
6. Det eneste du trenger å gjøre er å skrive ut returseddelen.
7. Fest returseddelen utenpå returpakken og lever den til ditt nærmeste innleveringssted (Postnord). (OBS! Returseddelen må ikke festes direkte på produktet eller produktets originalforpakning).
8. Når vi har mottatt og godkjent din retur vil pengene betales tilbake i henhold til betalingsmåten du brukte ved kjøpstilfellet.
9.Bruk returseddelen fra oss for en kostnadsfri retur. Gymgrossisten har ingen mulighet til å i etterkant erstatte kostnader for returfrakt.
Returretten gjelder ikke for følgende varetyper:
- Varer med brutt forsegling eller skadet forpakning/emballage
- Varer som raskt kan bli dårligere eller bli for gamle
- Elektronikk: massasjepistol med brutt forsegling, in-ear hodetelefoner samt øvrige hodetelefoner med brutt forsegling
- Intimprodukter
- Produkter med spesielle vilkår
Ta kontakt med kundeservice om du er usikker på om du kan returnere varen eller ikke.
Tilbakebetaling
Så snart din returnerte vare er blitt mottatt hos Gymgrossisten startes prosessen for din tilbakebetaling. Tilbakebetaling vil bli gjort til deg via betalingsalternativet du har valgt, forutsatt at ingenting annet er avtalt eller det er noen hindring for slik tilbakebetaling.
Bankkort: 3-5 virkedager. Tilbakebetalingen gjøres til samme kort som ble brukt ved bestilling
Direktebetaling: 5-7 virkedager. Tilbakebetalingen gjøres til samme konto som ble brukt ved bestilling
Klarna faktura: Så fort vi har mottatt og registrert din retur informerer vi Klarna om at de skal korrigere fakturaen, alternativt gjøre en tilbakebetaling til deg. De sender deg et skjema der du fyller ut dine kontoopplysninger slik at de kan starta på din tilbakebetaling.
Anledningen til at du må oppgi dette er at Klarna ikke har tillgang til dine kontoopplysninger pga. bankenes personvernpolicy
Klarna Konto/Delbetaling; Så fort vi har mottatt og registrert din retur vil Klarna korrigere din faktura
Rabatter & Gavekort; Har du betalt med en rabattkode og velger å returnere, aktiveres ikke rabattkoden på nytt. Har du betalt med et Gavekort og velger å returnere varer for hele gavekortets verdi, skapes et nytt gavekort som sendes til din e-post.
Reklamasjoner
Dersom noe er galt med produktet ditt ved levering, ber vi deg reklamere det hos oss så snarest mulig.
Du må sende produktet tilbake til oss for at vi skal kunne godkjenne en reklamasjon, og vi forbeholder oss retten til å debitere for produkter som ikke returneres. Observer at reklamerte produkter skal være nyvaskete.
Slik registrerer du reklamasjon hos Gymgrossisten:
1. Gå til Returskjema
2. Angi ordrenummer og den e-postadressen du anga ved bestilling ”Finn min ordre”
3. Marker det eller de produktene du ønsker å registrere reklamasjon på.
4. Velg returtype "Reklamasjon" og angi årsak til retur
5. Om du angrer kjøpet samtidig med din klage, vennligst fyll ut reklamasjonsårsak "Kommentar" og velg isteden returtype "Angrekjøp"
6. Du kan enkelt og med fordel (ved for eksempel skadet leveranse) sende med bilder til oss via returskjemaet. Angi gjerne ordrenummer da dette sendes som en separat e-post til oss.
7. For bedre og raskere håndtering kan du komplettere med mer informasjon under fritekstfeltet "Kommentar". "Fullfør" registreringen
8. Om en feilaktig vare er levert til deg, skal du benytte deg av returseddelen som blir tilgjengelig på bekrefteløsesiden etter registreringen er fullført "Skriv ut returseddelen her"
9. Det eneste du trenger å gjøre er å skrive ut returseddelen, feste den utenpå returpakken og levere den til ditt nærmeste innleveringssted (Postnord)
(OBS! Returseddelen må ikke festes direkte på produktet eller produktets originalforpakning).
Så snart vi håndterer din reklamasjon sendes en erstatningsordre til deg. Du får en bekreftelse via e-post når din erstatingsordre er på vei.
Kontakt kundeservice om du har spørsmål eller ønsker hjelp med å registrere din retur/reklamasjon.
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.